Stała współpraca pomiędzy Fundacją ITAKA i BIGFORMAT.tv w zakresie publikacji wizerunków osób zaginionych na ekranach DOOH.
13 sty 2016
W styczniu br. Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz BIGFORMAT.tv – ogólnopolska sieć Digital Out of Home nawiązały stałą współpracę. W jej ramach na ekranach reklamowych DOOH należących do BIGFORMAT.tv będą publikowane informacje o aktualnych zaginięciach.
Rocznie w Polsce dochodzi do zaginięcia ponad 20 tysięcy osób, w tym około 8 tysięcy dzieci. O skuteczności poszukiwań decyduje szybkość podjętych działań. Im więcej osób zetknie się ze zdjęciem osoby w krótkim czasie od jej zaginięcia, tym większe szanse na szczęśliwe odnalezienie. Właśnie dlatego chcemy skorzystać z możliwości automatycznej publikacji informacji o najnowszych zaginięciach na nośnikach DOOH. – podkreśla Prezes Fundacji ITAKA, Alicja Tomaszewska.
Fundacja ITAKA prowadzi bazę osób zaginionych na stronie www.zaginieni.pl oraz publikuje zdjęcia w mediach. Od początku stycznia br. wizerunki zaginionych pojawiają się także na wielkoformatowych ekranach Digital Out of Home należących do spółki BIGFORMAT.tv oraz na 22 ekranach sieci UNDERBOARD w przejściach podziemnych pod Dworcem Centralnym w Warszawie. System stworzony przez BIGFORMAT.tv automatycznie pobiera imię, nazwisko i zdjęcie osoby, która została ostatnio dodana do bazy osób zaginionych znajdującej się na stronie www.zaginieni.pl. Następnie informacje są publikowane w czasie rzeczywistym na ekranach DOOH w przestrzeni miejskiej. Istnieje również możliwość wyboru nośników znajdujących się w określonej odległości od miejsca zaginięcia lub zamieszkania osoby zaginionej.
Współpraca Fundacji ITAKA, jedynej pozarządowej organizacji w Polsce, która szuka zaginionych i wspiera ich rodziny, oraz BIGFORMAT.tv, firmy specjalizującej się w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych na nośnikach DOOH, rozpoczęła się w styczniu br. i ma charakter ciągły. Pomysł nawiązania współpracy z Fundacją ITAKA zrodził się z uznania, jaki mamy dla pracy Fundacji. Wiemy, jak istotny w przypadku zaginięć jest czas i szybkość podjętych kroków. Informacje o zaginionym pojawiają się na naszych ekranach kilka sekund po dodaniu zgłoszenia na stronie Fundacji Itaka. Mamy nadzieje, że wspólne działania wkrótce zaowocują pierwszymi odnalezieniami. –mówi Czarek Sochacki, Client Service Director BIGFORMAT.tv.
***
Fundacja ITAKA już od kilkunastu lat poszukuje osób zaginionych. Działalność Fundacji zawsze wiązała się z publikacją wizerunku osób zaginionych. Początkowo były to programy telewizyjne i media papierowe, od kilku lat także Internet. Fundacja prowadzi stronę internetową www.zaginieni.pl na której dostępna jest baza osób zaginionych, gdzie można znaleźć zdjęcia i uzyskać podstawowe dane na temat osób poszukiwanych. Komunikaty dotyczące zaginięć publikowane są od lat także w Internecie, na różnego rodzaju stronach i w mediach internetowych, z którymi współpracuje Fundacja ITAKA
BIGFORMAT.tv jest obecną na rynku od 2010 r. ogólnopolską siecią Digital Out of Home. W swojej sieci integruje sprawdzone ekrany w kluczowych lokalizacjach w całym kraju. Firma jest również wyłączym właścicielem atrakcyjnych nośników, głównie w Warszawie i Poznaniu. Możliwości sieci to m.in.: prowadzenie komunikacji real-time, integracja z innymi kanałami komunikacji, komunikacja kontekstowa czy interakcja.
Jako jedyny gracz na polskim rynku DOOH prowadzi bieżący monitoring jakości ekranów i monitoring prowadzonych kampanii. Jest także jedyną firmą DOOH w Polsce wykorzystującą do planowania kampanii geoTGI, narzędzie analityczne Millward Brown i Data Wise.
W portfolio BIGFORMAT.tv są kampanie przeprowadzone zarówno we współpracy z agencjami i domami mediowymi jak i klientami bezpośrednimi, m.in.: BMW, Opel, Volkswagen, Peugeot, T-mobile, Multikino, PKP Intercity, Poczta Kwiatowa, Obi, JYSK, Rossmann, Go Sport, Uniwersytet SWPS i Uniwersytet Warszawski.