Konferencja prasowa Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego
20 gru 2017
W dniu 20 grudnia 2017 r. o godzinie 11.00 w Centrum Prasowym Pałacu Lubomirskich przy ulicy Plac Żelaznej Bramy 10 w Warszawie odbyła się konferencja prasowa dotycząca uruchomienia całodobowego Centrum Wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym.
Fundacja ITAKA od 1 października 2017 r. realizuje na zlecenie Ministerstwa Zdrowia projekt finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020 pn. „Centrum wsparcia”, którego celem jest prowadzenie działań na rzecz zapobiegania depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym. W ramach Centrum Wsparcia udzielana jest całodobowa pomoc osobom znajdującym się w stanie kryzysu psychicznego poprzez telefon, czat i email.
CENTRUM WSPARCIA DZIAŁA 24 GODZINY NA DOBĘ 7 DNI W TYGODNIU
W Centrum Wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym dyżurują psychologowie
gotowi do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji, którzy pomagają także w znalezieniu odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju, gdzie można otrzymać bezpośrednią pomoc.
W wyznaczonych godzinach w Centrum pełnią dyżury także specjaliści: lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja na temat dyżurów dostępna jest na stronie www.liniawsparcia.pl
W ramach Centrum Wsparcia Fundacja ITAKA prowadzi:
- Telefoniczne Centrum Wsparcia 800 70 2222
Bezpłatną linię, która działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
- E-mail: porady@liniawsparcia.pl
- Stronę liniawsparcia.pl
- Czat
Na stronie dostępna jest także aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych, która pomaga osobom poszukującym pomocy samodzielnie uzyskać potrzebne im informacje w sposób szybszy i prostszy.
Osoba do kontaktu: Izabela Jezierska-Świergiel, Szef Działu PR Fundacji ITAKA
Telefon: 22 620 16 10