Fundacja ITAKA po raz kolejny wśród wpółorganizatorów kampanii „Twarze Depresji”.
03 paź 2019
Już po raz 9. zainaugurowano kampanię „Twarze Depresji. Nie Oceniam. Akceptuję”, poświęconą depresji i samobójstwom.
W spotkaniu na Uniwersytecie SWPS wzięli udział specjaliści – psychiatrzy i psychologowie, jak i osoby z pierwszych stron gazet. W tym roku do grona ambasadorów kampanii dołączył niezwykle utytułowany lekkoatleta Marek Plawgo. Ambasadorami 9. edycji kampanii są również: Ewa Błaszczyk, Bożena Dykiel, Krystyna Czubówna, Marta Kielczyk, Krzysztof Cugowski, Piotr Zelt i Tomasz Jastrun.
Celem kampanii jest szerzenie rzetelnej wiedzy na temat depresji. W 2018 roku 5182 Polaków odebrało sobie życie, w tym 97 dzieci. Depresję nazywa się chorobą śmiertelną, ponieważ towarzyszą jej myśli samobójcze. Połączenie farmakologii i psychoterapii to najskuteczniejsza droga, by wygrać z tą chorobą. W ramach kampanii prezentowane będą spoty TV, radiowe oraz billboardy.
Organizatorami kampanii są: Fundacja „Twarze depresji”, Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę” i Fundacja NAGLE SAMI. Partnerem medycznym jest Centrum Medyczne Damiana (www.damian.pl). Patronami honorowymi są: Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży oraz Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Do grona patronów należą: Uniwersytet SWPS, Wydawnictwo Świat Książki i AMS.
Więcej informacji:
Oficjalna strona kampanii
Facebook