MENU
Wróć

Dance Challange na TikTok’u – kampania #CheckBeforeYouChat

Aby uczcić Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego, AMBER Alert Europe, organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną dzieci i funkcjonariusze organów ścigania z całego świata, zaangażowali influencerów w walkę z GROOMING’iem za pomocą tajemniczego wyzwania tanecznego na TikTok’u. Wyzwanie zawiera ukrytą wiadomość, która pokazuje, jak łatwo jest przegapić oznaki GROOMING’u. W akcję #CheckBeforeYouChat włączyła się także Fundacja ITAKA.

Jak wyglądało wyzwanie?

W maju na TikTok’u pojawiła się piosenka „Love Birds”, wraz z pięcioma krokami tanecznymi. Choreografię do niej ułożyli znani tancerze. Stała się pięciostopniowym wyzwaniem tanecznym, które powtórzyło tysiące niczego niepodejrzewających TikTok’erów na całym świecie.

Do, pozornie zwyczajnego wyzwania tanecznego na TikTok’u zaangażowani zostali przez AMBER Alert Europe znani influencerzy. Teraz okazuje się, że to wirusowy dance challenge, który w rzeczywistości miał na celu edukację nastolatków w zakresie oznak uwodzenia online (groomingu).

Tekst piosenki został ułożony specjalnie, w związku z rozpoczynającą się w Międzynarodowym Dniu Dziecka Zaginionego, kampanią profilaktyczną #CheckBeforeYouChat, która ma za zadanie edukować nastolatków na temat groomingu.

Pandemia COVID-19 spowodowała izolację społeczną, prowadząc do niepokojącego wzrostu liczby przypadków uwodzenia online. Grooming ma miejsce, gdy dorosły zaprzyjaźnia się z dziećmi w Internecie i buduje ich zaufanie, często prowadząc do wykorzystywania seksualnego, zarówno online, jak i osobiście.

Tuż przed Międzynarodowym Dniem Zaginionego Dziecka, który jest symboliczną datą rozpoczęcia, ruszyła druga część kampanii. Tym razem tancerze i partnerzy kampanii opublikowali filmy, na których stoją w miejscu i ujawniają prawdziwe znaczenie wyzwania na TikTok’u.

„Mimo że znaki znajdowały się tuż przed nimi, młodzi ludzie nie zauważyli, co się dzieje” – mówi Frank Hoen, prezes i założyciel AMBER Alert Europe. „Dokładnie tak dzieje się w przypadku groomingu. Często znaki pozostają niezauważone, dopóki nie jest za późno. Chcemy mieć pewność, że dzieci zdają sobie sprawę z tego, że w Internecie nie wszystko jest tym, czym się wydaje, i powinny uważać na to, z kim komunikują się w mediach społecznościowych, aplikacjach lub grach. #CheckBeforeYouChat ”.

Ricardo Wolff, dyrektor kreatywny w INNOCEAN BERLIN, mówi: „Kiedy AMBER Alert Europe zwróciła się do nas, aby zająć się tym problemem było jasne, że kolejna kampania PSA tego nie zrobi. Musieliśmy pozwolić ludziom przekonać się, jak łatwo dać się zwieść w sieci. I tak powstał „Love Birds”. Hit TikTok’a, który faktycznie służy jako koń trojański w realizacji misji AMBER Alert Europe: edukowanie dzieci i rodziców w zakresie groomingu i sposobów ochrony ”.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie: https://www.checkbeforeyouchat.com/

AMBER Alert Europe

AMBER Alert Europe twierdzi, że jedno zaginione dziecko to o jedno za dużo i dąży do zerowej liczby zaginionych dzieci w Europie. AMBER Alert Europe zrzesza 41 oficjalnych organizacji, władz publicznych i podmiotów gospodarczych z 25 krajów. Fundacja aktywnie uczestniczy w unijnej i krajowej debacie politycznej na temat ratowania zaginionych dzieci. AMBER Alert Europe również oficjalnie wspiera policyjną sieć ekspertów ds. osób zaginionych (PEN-MP) i zarządza sekretariatem PEN-MP. Fundacja jest również siedzibą Zespołu Zadaniowego ds. AMBER Alert.

Więcej informacji można znaleźć na stronie:https://www.amberalert.eu/

 

 

Wróć